Friday, April 6, 2007

Sydney here I come !!! : )

Jaja, het is gelukt! Ik vertrek naar Sydney! Na veel getelefoneer en kopzorgen is er een stageplaats en een gastgezin in Sydney voor me gearrangeerd! Woohooohoow!
Even een kort woordje uitleg hoe dit alles verlopen is.
Na mijn bezoek aan de Head of School van de universiteit van Brisbane, was ik wel overtuigd over de kwaliteit van de stageplaats, maar steeds kon ik het idee om mijn volledige drie maanden australie in dezelfde stad te blijven.
Ik heb open kaart gespeeld met de universiteit en heb gevraagd of ik wat tijd kreeg om eventueel andere stageplaatsen te vinden.
Al snel stond ik in goed contact met de Bond University aan de Gold Coast. Dit is de dichtsbijzijnde kust hier in Brisbane... Geen Sydney, maar op die manier ging ik toch al weg zijn uit Brisbane en dichter bij de kust zitten... De prof had echter een heel drukke week en we konden pas een afspraak regelen de volgende week dinsdag...
Het moest nu wel lukken dat ik maandag een telefoontje kreeg van Australian Internships, het agentschap waar ik o zo gelukkig over ben, dat ze me een stageplaats gevonden hebben in ... SYDNEY!! Woohoow ! Wat was ik blij dit te horen!
De volgende dag heb ik gebeld met de professor, Michael Kennedy, en het ziet er heel goed uit. Deze persoon is 20 jaar detective geweest bij de 'New South Wales Police' en is nu actief binnen de University of Western Sydney, waar hij doceert en aan onderzoek doet in het Social Justice and Social Research Centre. Momenteel loopt daar een onderzoek over 'prevention policy' wat me uitermate boeit.
Hij wist me te vertellen dat hij zeer flexibel met me zal zijn en dat haast alles mogelijk is... Zo kan hij me introduceren bij de politie en vele andere instanties, zou ik mogen meewerken aan het onderzoek, lessen en lezingen bijwonen aan de universiteit, ... Alllrrrrigggghtt !!
In mijn ogen ziet dit er heel goed uit!!
Ik zal verblijven bij Kim Deacon, een alleenwonende vrouw, waar ik verder niet veel van af weet ... Het wordt spannend! De 'suburb' waar ik zal wonen noemt Rockdale, na wat internetgesurf weet ik dat dit aan de Botany Bay ligt, dus vlakbij het strand, jammergenoeg geen surfbaar strand, want de baai ligt nogal inwaarts. Ik zit daar op 12 km van het centrum van Sydney, 12km van de unief en 12km van een surfbaar strand ...

Bon gastjes , ik ga jullie dringend moeten laten, want ik zie dat ik nog twee uren over heb om mijn koffers te pakken en het appartement wat op te ruimen ...
Easter in Sydney, Sydney here I come!!

ps : aan de familie, veel plezier op het familiefeest, en hou een tomaat-crevette'je over vo mij éé !! Jaagt er ma goe den duvel in !! ; )
ps 2 : aan mijn liefste skeetje, k mis je!!

Veel liefs,
Evi

5 comments:

Anonymous said...

Hallo Evi...as you know: het paasfeest ten huize Spoelberg was een klapper van formaat om nooit te vergeten. De foto's spreken boekdelen...iedereen tevree dus en blij te horen dat het voor jou ook in de plooikes valt in Sydney.
Dada xxx papa

Anonymous said...

jaja , we willen dan stillekes aan ook eens wat kiekjes zien uit Sydney !!!

kiss

van het broertje

evi said...

Hehe, mijn trouwe blogvolgers! Jaja, de fotos komen eraan, maar zoals k al zei heb ik geen internet in mijn gastgezin, enkel op school en daar heb ik nogal veel literatuur te verwerken voor het moment en krijg k bovendien mijn laptop niet online op het wireless netwerk... Maar ik ben vandaag naar de IT afdeling geweest, en ze hebben naar mijn pc'tje gekeken, ma k moe maandag es teruggaan ...
Kheb zelf nog geen tijd gehad om de stad in te trekken, aangezien ik meestal maar na het donker (18u) thuis ben, dus heb ik enkel nog maar fotos van de blue mountains en mijn huisje en stageplaats. Maar dit weekend brengen we er verandering in!
Morgen ga ik alvast surfen, met Steve, de 48-jarige vriend van mijn 'mama' hier, die een steengoede surfer blijkt te zijn. Wooohoow!
Kga n dutje doen, da k fris ben vo t surfen! Byebye xxxx...

Anonymous said...

Hey Evi,

't is altijd een plezier te kunnen lezen hoe het jou daar vergaat in 't verre "kangoeroe-land".
We zijn blij dat je dan toch naar Sydney kan afreizen en de praktijk eindelijk kan koppelen aan je studies, waar zo hard werd voor gezwoegd.

Hier alles goed. We hebben net een mooie "zomer-week" achter de rug. Lize stelt het goed en bollie laat zich op rustige momenten duidelijk gelden.

Geniet er daar nog van en hopelijk tot gauw.

Vele groetjes vanuit Hulste-city,

Steven, Lize en Bollie

evi said...

Kverlang om die bolle buik eens te kunnen zien, en wie weet kan bollie al wat stampen tegen da k terug ben !!
Geniet van het zonnetje ! K ben blij te horen dat het me lukt om het zonnetje door te sturen naar belgie!

byebye xxxx veel veel groetjes daar