Thursday, April 19, 2007

Week 2

Gedurende de week volgen de dagen hun gewone gangetje ... School, Southbank, potje koken, stapke zetten... Veel sun and fun! Het enige verschil was dat we in een andere klas zaten, maar zoals eerder beschreven viel dit alles zeer goed mee!
Ook ging ik verder op verkenning in de stad ... Een toertje langs de rivier leverde me enkele mooie kiekjes op.
Voor de ‘webclass’, dewelke ik volg als optie op vrijdag, kregen we als opdracht om kort de stad in te trekken en enkele leuke foto’s te nemen, om vervolgens op het internet te plaatsen. Gabriela en ik hebben deze opdracht tot een goed einde gebracht, hier enkele fotoots ...






















In het weekend heb ik weer een tripje gedaan, van deze keer was het een beach, mountain en forest tour... Alweer een zeer leuke dag vol goede herinneringen en in-het-geheugen-griffende-beelden! Eerst reden we richting ‘the Glashouse Mountains’, een bergformatie met zeer uiteenlopende vormen. Vanop een uitkijkpunt nam ik een 360 graden beeld van de bergen, waarvoor ik jullie graag doorverwijs naar mijn fotosite ( www.holderbeke.be/evi ). Daarna stond een bezoek aan een klein regenwoud op de planning (the Mary Cairncross Scenic Reserve), een prachtig staaltje Australische natuur. De foto’s alleen kunnen deze ervaring echt niet vatten, want naast het oog werden ook de reuk en het oor gestreeld. Vele diergeluiden van allerhande vogels, krekels,... en een kakafonie van geuren van bloemen, planten en vochtige aarde kwamen ons tegemoet. Bovendien kreeg ik mijn eerste kangoeroe te zien !! Wooohoooww! Het was een zeer kleintje, maar toch heb ik eentje gezien. Hij kwam daar plots afgehuppeld en evensnel als hij gekomen was, was hij weer weg, waardoor ik enkel mijn ogen de kost heb gegeven en geen kans heb gehad om een foto te nemen.
De wandeling door het regenwoud bracht me in een oase van rust, echt prachtig!
Daarna bracht het busje ons naar Montville, een zeer idyllisch dorpje, dat alweer zeer mooi was. (Het mooie begint hier nogal eentonig te worden heb ik zo de indruk!!)






Ons laatste halte was dan uiteindelijk ‘Coolum Beach’, een klein gezellig strandje. Bij onze aankomst kregen we nog net de finale van een roeiwedstrijd op zee te zien, waarna we ons wat installeerden op het strand en genoten van dit alles. Ik kon het niet laten om het stadje in te trekken en me van enkele souvenirtjes te voorzien ... Er zijn hier zoveel winkels die aan het uitverkopen zijn of met hele goede solden... Echt een gevaar voor mij ... Batjes batjes batjes !!

No comments: