Thursday, April 19, 2007

Bericht aan de bloggers!!

Liefste bloggers,

Eindelijk heb ik wat tijd genomen om de blog wat aan te vullen! Dus verschiet niet, er staan een hoop meer posts op! Ik had reeds een groot stuk tekst uitgetypt toen ik nog in Brisbane was, dus ik heb dit eerst van het nodige beeldmateriaal voorzien en op de blog gezet... Dit heeft wat meer tijd genomen dan ik had verwacht, dus kga het voor vandaag hierbij laten ... Intussen hebben jullie een hoop meer leesmateriaal en als ik wat tijd over heb in het weekend kan ik alvast een nieuw stukje uittypen over Sydney of mijn andere Brisbane weekends (om de chronologie een beetje te respecteren)...
Ik vertel gewoon nog kort even hoe ik het hier stel in Sydney.
Alles begint stilaan op zijn pootjes te vallen... Ik volg stage aan de University of Western Sydney en Michael Kennedy is mijn begeleider. Voordat hij aan de unief kwam lesgeven was hij 20 jaar 'detective' bij de New South Wales Police. Uiterst interessant dus om ook daarover even een babbeltje te slaan! Hij vertelde me dat alles mogelijk is, dat ik het gewoon hoef te vragen ... Ik mag al de lessen bijwonen dat ik wil (ze doceren hier criminologie en ook 'policing', een studie over politie en beleid), verder mag ik meewerken aan onderzoek dat loopt bij het Scial Justice and Social Change Research Centre, en als andere zaken me interesseren mag ik het gewoon vragen en dan tracht Michael een afspraak voor me te regelen! Zo ben ik gisteren en eergisteren te gast geweest bij de staatspolitie! Woohoow! En heb ik ook al een kijkje genomen in de rechtbank. Het ziet er hier met andere woorden heel goed uit! Maar ik breng hierover later gedetailleerd verslag uit...
Ik verblijf in een 'gastgezin', bij een alleenwonende 46jarige vrouw, Kim Deacon. We komen over het algemeen goed overeen, maar op sommige punten kan ze nogal raar uit de hoek komen... Zo heeft ze een immense 'fear of crime', waardoor ze me bijvoorbeeld aanraadt om niet te veel buiten te komen eens het donker is (en het is hier donker om 18u!!!)... Maar ook hierover vertel ik later meer...
Ik moet dringend een beetje beginnen typen over mijn ervaringen en alle informatie die ik opgedaan heb bij de politie...

Nog een hint ... Gezien de recentste posts bovenaan de site staan, is het beter om onderaan de pagina te beginnen lezen, zodanig dat je de chronologie van mijn verhaal kunt volgen...
Dus , scroll down this page and enjoy the reading and the pictures !!!

Veel liefs, detective evi ; )

3 comments:

Anonymous said...

Ja wadde dadde inderdaad ne gansen boterham. Maar tziet er daar dus wel ééél goed uit. Misshcien wel eens een verlengd weekendje naar daar komen , 't zit er in Mei toch krak vol van :p

Take care siss !

evi said...

Jaja, can t wait to show you around broertje! Ge gaat u wel mogen haasten, want mijn daagskes hier begin te korten!!
Dikke zoen

Anonymous said...

yes... thank you for this text )