Thursday, April 19, 2007

Finale aanvulling week 1 : Byron Bay

We hebben het stapje redelijk deftig gehouden, want de volgende dag stond een tripje richting Byron Bay op de planning. Dit badstadje is echt fenomenaal prachtig, alweer lange witte zandstranden, met helder blauw water, prachtige bossen en uitzichten,...


Eerst dropte de bus ons op een marktje, hetwelk me direct in een soort festivalstemming bracht. Het was nogal scouftie, met vele mensen op blote voeten en van die typische ‘wereldwinkelgewaden’ rond het lijf, hier en daar enkele mensen die muziek speelden. Heel gezellig!
Daarna bracht de bus ons naar de voet van de heuvel waarop de vuurtoren preikt. Na een lange tocht door de prachtige natuur kwamen we op de top, waar we een uitzicht hadden om U tegen te zeggen... Aanschouw de foto’s en je begrijpt direct wat ik bedoel!
Bovendien kregen we dolfijnen te zien... Waaauw, dat moment zal me lang bij blijven... Zo fascinerend dat die beestjes zijn, niet te schatten! Gelukkig had ik mijn verrekijker bij mij, zodat ik in vergelijking met de andere mensen op de top van de heuvel de dolfijnen echt te zien kreeg in plaats van enkele bewegende zwarte vlekken!
Eens terug in het stadje werden we losgelaten en kregen we tijd voor wat shopping- en strandgenot... De eerste souvenirs zijn binnen!!!

No comments: