Tuesday, April 24, 2007

Week 3 in Brisbane


Jaja, k heb de smaak van het blogaanvullen te pakken gekregen... Het is voor het moment vrijdagavond, keb just n spaghetti’tje gegeten en ben aant nagenieten –slash- inpilsen met n whisky colatje en een (jammergenoeg niet belgisch) chocolaatje. Alvorens een stapje te zetten schrijf ik vlug nog n stukje over de hoogtepunten van mijn derde week in Brisbane.


Die week ontdekte ik het ‘Belgian Beer Cafe’! Woohoohoow! K voelde me al thuis door het geregeld zien van Stella Artois borden, maar dit sloeg echt alles! Bovendien was dit een van de weinige cafés met een gezellig terras... Wat ik trouwens zeer raar vind voor zo’n warm land... Gedurende mijn Brisbane’s avontuur ben ik geregeld op zoek gegaan naar gezellige terrasjes, en ik moet zeggen dat deze uiterst schaars waren! Ofwel verstopten ze zich n beetje... In Brisbane hebben ze veeleer een voorkeur voor terras met zicht op straat...
Wat me nog meer aan het thuisfront deed denken was het zien van mijn favoriet ‘voituurke’ de BMW 1 reeks, keb er dan ook maar prompt een fotootje van genomen. Op de andere foto zie je een typisch Australische pick up. Zo rijden er hier veel rond, liefst met een deftige geluidsinstallatie om de mensen op de straatterrassen wat te voorzien van heftige hiphop deuntjes! Yo yo what’s up!??
Verder stond een bezoek aan de Botanic Gardens op het programma. Alweer een prachtig stukje natuur, dat rust weet te brengen temidden het stadscentrum. Vele grote bomen, prachtige planten,... zijn daar te bezichtigen. Ook zie je daar steeds mensen die sport beoefenen in groep. Boksen, yoga, lopen,... Er heerst hier een zeer sportieve levensstijl waar ik gretig aan deelgenomen heb!
Op donderdag was er een voetbalwedstrijd. Onze taalschool, ACE, versus een andere. Trouw aan onze Franse copains zijn Justine en ik gaan supporteren. We verbroederden met enkele Aziatische schoolgenootjes en vormden al snel een hecht cheerleaderteam (ja juist, ik weet er alles van!). En ons ‘GO ACE, GO ACE’-geroep heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Ondanks dat onze spelers en supporters overduidelijk in de minderheid waren, laat ons zeggen 50 mensen van de andere taalschool tegenover een stuk of 18 van ACE, won ons team met 4-6! Yihaaa!
De zege werd diezelfde avond gevierd met een BBQ in mijn favoriete park Southbank. Wat zeer leuk is hier in Brisbane, is dat je overal publieke BBQ-plaatsen vindt. Warme worsten ... nie warm ... nie willen ... (sorry da ’s een Holderbeke-insider)!
In het weekend stond een tweedaags tripje naar Surfers Paradise op de agenda. Met een bendeke van een stuk of zeven, trokken we erop uit. We zaten aan de zee, het weer was prachtig... dit leken me de perfecte condities voor een weekendje sun, sea en fun... Maar jammergenoeg viel het wat tegen met de groep. Ik weet niet waardoor het kwam, maar er heerste een voortdurende spanning... Die persoon wou dat, maar de andere wou dit niet,... Ai ai ai, ik weet niet waar mensen zo’n problemen kunnen van maken.
Meh bon, Ik heb deze spanningen mijn zon-zee-strandhumeurtje niet laten vergallen. Ik heb een surfplank gehuurd en heb me weer laten meesleuren door de golven. Weer veel fun, maar weinig stijl... ; ) We logeerden in een backpackers, waar we ’s avonds meeschoven aan een BBQ tegen een zeer democratische prijs. En later op de avond zetten we een stapje in het bruisende nachtleven... Ik geloof dat je het wel wat kan vergelijken met Salou of Lloret del Mar... Bovendien was het St Patricksday (proficiat papa’tje), wat de feeststemming stevig aanwakkerde! Overal zag je volledig in het groen geklede mensen, veelal straalbezopen... Het leverde wel wat grappige taferelen op. Speciaal voor papa ben ik dan op zoek gegaan naar enkele St Patricksbabes... Lang hoefde ik niet te zoeken...
Dag twee zag er ongeveer hetzelfde uit... Strand, surfen, zonnen,... Bovendien heb ik een mooie surfshort gekocht... Wooohooow, alweer n batje! Als laatste nog een kiekje van Gabriela en ik, Brasil meets Belgium!
Moe en voldaan keerden we terug naar ons aller inlands Brisbane.

No comments: