Sunday, March 25, 2007

Gesprek met het agentschap

Het agentschap heeft, naar eigen zeggen, tevergeefs alle moeite van de wereld gedaan om me een stageplaats te vinden buiten Brisbane. De moeilijkheden zijn vooral te wijten aan de hoge vertrouwelijkheid van de informatie die ik te weten zou komen op verschillende stageplaatsen ... dit en de vele formaliteiten die moeten geregeld worden vormen de grootste hinderpalen voor mijn stageplaats buiten Brisbane. Waar is die lange arm toch als je hem nodig hebt !?? Ik geloof niet dat onzen burgemeester Stefaan De Clerck hier een vinger in de pap heeft ...

Ze hebben dus wel een goed contact met de 'School of Criminology and Criminal Justice', hetwelk een onderdeel is van de Griffith University. Daar zijn ze echt enthousiast om me te ontvangen. Daar zou ik mogen meewerken aan onderzoek en zou ik lessen kunnen meevolgen en in nauw contact staan met verschillende proffen. Op zich denk ik dat deze stageplaats de uitgelezen plaats is om me in te wijden in geheel het gerechtelijk systeem van Australië en de hedendaagse stromingen en hete hangijzers binnen de Australische criminologie. Het zou dus heel leerrijk kunnen worden.
Dinsdag heb ik een afspraak met de 'Head of School', en zal ik te horen krijgen wat er zoal van me verwacht wordt en wat de mogelijkheden zijn...
Tot dan ben ik zelf op zoek naar andere stageplaatsen buiten Brisbane, en dichter bij de kust ... Wie weet lukt het me wel nog iets te fiksen... De tijd dringt echter en hoe meer ik me inwerk in verschillende mogelijkheden hier, hoe meer ik de voordelen inzie van een stage bij de universiteit. Met een beetje geluk kan ik via de universiteit even een bezoekje brengen aan de politie, of andere instanties hier, om eens te zien hoe ze te werk gaan, of kunnen ze me binnenloodsen in andere universiteiten over het gehele land ...
Dus van een weekje vakantie is er voor het moment niet echt sprake, k ben druk bezig met verschillende instanties en hun contactgegevens op te zoeken...
Verder is er dan nog het dilemma of ik in een gastgezin zou gaan, in een studentenhome of gewoon hier in mijn appartement zou blijven... Maar dat zie ik dan wel eens de stageplaats definitief geregeld is ...

Dus... cross your fingers guys !!!

Dadaaaaa xxxx...

11 comments:

Anonymous said...

hey, hier u mamaatje uit den Barco! Amaai zeg wat was ik blij om een kaartje van jou te krijgen in mijn bus, ik ben direct naar mijnen pc geweest om eens te curiuezeneuzen op de site en so here i am!! Zo te zien en te lezen beleef jij daar het ene avontuur na het andere, ik word er al jaloers van! Hopelijk vind je een stageplaats waaruit je héél véél kunt leren! Ik zal zeker voor jou duimen en jouw avonturen ook verder opvolgen!!!!!!!Succes meisie en

See you later alligator

groetjes van de bende!!!

evi said...

Merci mama sofrietje! Waar is den tijd da k bij jullie arriveerde om de cardesken te helpen ledigen en aanvullen ... En nu zit k hier, al mijn zuurverdiende centen aant verbuisen!! Hey hup!
Net als k na een weekend weer in den barco arriveerde, zou k vele geanimeerde verhalen kunnen afsteken! Natuurlijk nie meer over mijn 'single life' en de dilemma s dat dit met zich meebrengt... ; ) Ge hebt eigenlijk wa mogen aanhoren éé !!
Allee hup, khoop dat alles goed verloopt thuis en op het werk ... Doe ze in elk geval vele vele groetjes van me!
Leve company 11 (of was het nu 13, verdorie kweet t nie meer goe!)
En als k terug ben kom k es langs vo ne langen koffieklets é!!

See ya in a while crocodile! xxx

Anonymous said...

Hallo Evi, kijk eens onderaan je comments (onderaan uw oudste teksten) daar heeft nonkel Cis zopas een leuk commentaarstukje gepost.
Dada papa xxxx

Anonymous said...

Evi,

jouw minst verstandige nonkel heeft een commentje geplaatst onder het bericht van 6 maart...
alle begin is moeilijk, maar 'k heb het nu gevonden...
anyway, leuke verhaaltjes en purtretjes!

rarara, wie is die stomme nonk?

Anonymous said...

ja, niet enkel minst verstandige maar wellicht ook traagste want pa was me reeds voor met de 'foutmelding'

dada van dezelfde nonk!

Anonymous said...

Evi,

ik krijg er ni genoeg van (straks verdenken ze me van 'nichtje stalken'), zeker nu ik ook iets van zoon Luda heb kunnen lezen, waarop Pat mij attent had gemaakt; leuk zo, ook dat Engels onder 'kozens en nichten all over the world'!

nog 2 rechtzettingen om het af te leren: 1) je pa had wel degelijk jouw weblogadres gestuurd hoor, maar ik had er gewoon over gelezen;
2) als je al in Australië gaat wonen, dan mag het van mij ook met Toon zijn en niet met Tommeke ;-)

volgende comment wellicht niet meer vandaag...
daàààg!

Unknown said...

Hey Nichtje!
Thanks for the postcard! Looks like you are having fun over there as always! You should join facebook.com, its this networking website, to keep in touch with people, me and my bros are on it, but I don't know how popular it is in Belgium...
Off to the homeland on Wednesday, really looking forward to it as haven't been there in a year!
I hope that things are working out for your internship, be it in brisbane or sydney!
much love!
Ellebelle

Anonymous said...

Hoi hoi,

Tijdje geleden dat ik jouw paginaatje nog eens had bezocht.
Het ziet er naar uit dat je daar de tijd van je leven hebt. Super meid, tzijn allemaal ervaringen die ze je niet kunnen afpakken.
Wel jammer dat de regelingen voor je stage niet vlot verlopen. De moed niet opgeven. Lukt het niet om toch nog naar Sidney te gaan dan zou ik uit gaan van het volgende: wie weet is dat daar op die school voor criminologie helemaal anders of je denk, kan nog positief uitdraaien dus, bovendien is het een extra ervaring voor op jouw cv. Verder amuseer je je daar zo goed dat dat ook al niet meer stuk kan. Tenslotte denk ik dat je ventje wel staat te springen om het hele australie gebeuren nog eens met je over te doen!

Het allebeste daar! En de leute nog éé!

Groetjes

Celine

Anonymous said...

Hallo Evi, we zijn benieuwd hoe het gesprek met 'the head of school' is afgelopen ivm uw stage...laat eens wat horen. Of mail ons iets. Slaapwel...voor u is't nu drie uur in de morgen...
Papa xxx

Anonymous said...

Hallo Vietje, Vie,
Ik zie dat mijn comment van een paar dagen geleden er niet op staat. 'k zal wel iets mis gedaan hebben of zoals de Cisse het op een misse plaats gezet )-: ! 'k probeer al kweet nie hoeveel te skypen maar ik krijg je niet aan de lijn. Als je pjuter inderdaad naar de vaantjes is zal je dit ook niet ontvangen. Gehoord dat Arne je gebeld heeft en Sydney misschien toch doorgaat ???? Whawww ! Mijn flinke meid weet aan alles een mouwke te passen. Voor de centen wordt vandaag nog gezorgd. Laat iets van je horen... we zijn "schiewnierig" !
Succes .. Ciao
Mama

evi said...

Olalalaaa... Al die comments! Sorry gastjes, keb een tijdje mijn blog verwaarloosd, aangezien ik geen lessen meer volg en ik geen verplicht computeruurtje per dag heb... Shame on me! Bednakt voor de leuke comments iedereen!
Elke en andere familieleden, ik vind het zeer jammer dat ik er niet bij kan zijn op het grote paasdiner, dat dan nog wel in mijn ouderlijke thuis doorgaat ... Op zo'n momenten doet het toch een beetje pijn om zo ver van huis te zijn... Maar, ik vertrek straks naar SYDNEY!! Woohooww! Het is eindelijk gelukt, ik heb een stage én een gastgezin, het heeft me redelijk wat miserie en kopzorgen opgeleverd... Maar ik geloof dat het zeker en vast de moeite waard zal zijn!
Maar daarover meer in de volgende post!
Byebye! Me going to Sydney!!!
xxx... en n dikke paasknuffel!