Thursday, April 19, 2007

Vervolg weekend week 2

Na een klein dutje was ik paraat voor een zaterdagavonds sortietje... Dit bracht ons naar ‘The Valley’, het uitgaansparadijs hier in Brisbane, met de ene club , bar of pub naast de andere. Ook is er een verkeersvrije straat waar je vanop een van de vele terrasjes ongehinderd het flanerende volk kunt gadeslaan. Echt een plezier voor het oog, wat je hier allemaal ziet passeren, van de ene extremiteit in de andere, gothics, fluo-disco people, yuppies, skatepunks,... noem maar op! Het gaf me zowat het idee dat je hier als het ware kunt doen of dragen wat je wilt, en dat de mensen je gewoon nemen zoals je bent. Al loop je hier in fluo groene stretchbroek met fluo roze topje, de mensen bekijken je niet echt scheef... Feel free to be who you are! No worries mate!
Dus eerst dronken we daar iets op een terrasje, samen met Patrick, (alweer) een fransman die ook een stage volgt met het agentschap Australian Internships. En hij wist ons een beetje de leukste clubs aan te wijzen. Hier vond ik ook irish coffee... wat hier redelijk moeilijk te vinden is ... yihaaa! Santé!
Daarna ontmoetten we ‘de jongens’ van ons bendeke, die straalbezopen op pad waren met een vatje rode wijn. Hun toestand zorgde ervoor dat we geweigerd werden in een bepaalde club dat we wilden aandoen, maar zorgde er eveneens voor dat ze na een half uur in een strik vielen, waardoor we met de meisjes toch nog naar de club konden gaan! ‘The Met’ is echt een toffe discotheek, met drie verdiepingen, en heel wat leuke kleine hoekjes waar je op het gemak eentje kunt drinken. Er was een zaal ‘eighties’muziek, een zaal techno en een zaal housy-lounge. Na mijn irish coffee en enkele Kahlua’s had ik de form stevig te pakken en ben ik gebleven tot sluitingsuur (wat hier in Brisbane overal 5u is). Toen ik naar huis wandelde nam ik enkele kiekjes van de stad bij zonsopgang...
Op zondag heb ik het rustig aan gedaan, wat uitgeslapen, genieten van de eerste dag dat ik niet naar school moet of geen tripje geboekt heb ... Een beetje rust!

1 comment:

Anonymous said...

hallo evi, bedankt voor het kaartje en ik zie dat je een mooie reis achter de rug zal hebben .
je hebt ook nog de groetjes van valerie. dikke kus en amuseer je verder nog in het leven groetjes lucie .