Sunday, March 4, 2007

Week 1 (24/02 - 04/03)

Mijn eerste week hier in Brisbane was er 1 vol verwondering, 1 van mondopenvallende momenten om nooit te vergeten en vooral extreem zonnig (sorry da k jullie daarmee confronteer, ma ge kent Evi de zonnefreak he!?).

Het eerste weekend ben ik op verkenning gegaan in de stad. Al snel ontdekte ik mijn (totnogtoe) favoriet plekje van de stad, genaamd Southbank Parklands. Een groot park aan de oevers van de Brisbane River. Een zeer mooi stukje Australische natuur, met vele bomen, bloemen, planten, grasperken en als kers op de taart ... Street Beach, een aangelegd strandje, waar de stadsmensen even kunnen genieten van het heerlijk weertje.


















Verder heeft Brisbane een zeer mooie skyline vanop de brug over de Brisbane River en zijn er vele mooie gebouwen en parkjes.



4 comments:

Anonymous said...

Jawadde dadde...da's mooi werk op uw blog : prachtige foto's netjes ingekaderd...ben jij soms dochter van een fotograaf ???
Mooi om te aanschouwen ! Papa xxx

evi said...

Merci papa'tje! Da s het voordeel aan het digitaal tijdperk ee, ge kunt zoveel foto's trekken als je wilt en dan hou je de schoonste, en de allerschoonste plaats je op het net ;)
Zoals je ziet vorder ik traag maar zeker in het aanmaken van de blog... Kheb wel nog wa moeite met de lay out, ma t staat er allijk op ee!
Bye folks xxx...

Anonymous said...

G-day niece,

Ben al content te lezen dat er toch 1 familielid Brisbane onder de voet loopt. Vooral de bedbugloze nachten maken me jaloers ;-)We vonden de cafeetjes en restaurantjes er alleszins de moeite. Maak je nog tijd vrij om de oost kust af te reizen? Anders is Fraser Island wel de moeite. Desnoods gewoon voor een weekendje.
Dingen genoeg te doen. ENJOY!
Cheers, Thomas

evi said...

Hi there bedbug!
Aangezien ik Engelse lessen volg in de week, heb ik enkel de weekends om de streek te verkennen, zo ben ik vorig weekend gaan surfen naar The Sunshine Coast en ben ik naar Byron Bay geweest... Prachtig! Foto's komen eraan, ma mijn laptopke ziet het hier nie altijd even goe zitten... Ik heb een hoop vrienden die allicht doorreizen naar Cairns, dus een weekendje Cairns zit er wel in... Misschien kan ik Frasier Island wel doen met mijn gastgezin eens ik in Sydney ben ... We'll see... Thanx for the comment, vele zonnige groetjes xxx