Wednesday, March 14, 2007

De maten (vervolg week 1)

Week 1 was er niet enkel een van verkennen van de stad, maar ook van het aanleggen van sociale contacten. Aangezien de Aussies zo'n sociaal volkje zijn, heb ik hierbij geen enkel probleem ondervonden. Al reeds op mijn eerste dag tsjoolen ben ik ene gaan drinken met nen Aussie. Daarenboven is er de school dat voor sociale contacten een ware voedingsbodem vormt.



Al snel belandde ik in een toffe, voornamelijk franse, bende. Zie foto boven: vlnr Carlos (Mexico), Evi, Benjamin (Fr), Marie (Fr), Valentin (Fr) en Antoine (Fr).

De aandachtige blogger herkent hier onmiddellijk Carlos en Marie uit mijn klasje! De anderen volgen ook taallessen in ACE school.

Op deze foto hebben we van links naar rechts en van boven naar onder Benjamin, Gael (Fr.), Carlos, Marie en Antoine






En de andere foto, de twee meiden, Marie en ikke! Met Marie kom k echt heel goe overeen, n toffe madam dadde!







Verder is er mijn roommate Justine, ook uit Frankrijk - ik spreek hier haast meer frans dan engels! Met als positief gevolg dat mijn kennis van beide talen hier een immense verfijning ondergaat!). Mijn eerste indruk over haar was nogal gemengd, ze was zeer vriendelijk, maar de eerste twee dagen dat ik hier was heeft ze voortdurend in het appartement gespendeerd. Boekske lezen, serietje kijken, boekske lezen... En dat in zo'n prachtig land ... Daar kon k dus niet zo goed bij , ma soit, liever zij dan ik! De dag na mijn aankomst had ze haar beste vriendin, Clelia, die overkwam voor 2 weken. Dit vormde dan toch een stimulans om iets meer uit het appartement te komen, maar toch konden ze het niet laten om de hele dvd serie van Grey's Anatomy en Smalville te bekijken, en geloof me, daar ben je n aantal voltallige dagen zoet mee! Ondanks ons verschillend uitgaansgedrag komen we wel heel goed overeen... Zo zijn we bijvoorbeeld gaan eten voor mijn verjaardag (zie fotos, het linkse meisje is Justine, my roommate, de andere is Clelia).


Verder hebben we ook nog Diego, een Belg, (weliswaar een waal, ma hou ... we gaan voor een keer de vlaams-waalse clash door de vingers zien...) waarmee ik ook geregeld optrek hier.

No comments: