Saturday, February 24, 2007

Brisbane

Hallo!
Na een uitputtende vlucht ben ik eindelijk aangekomen in Brisbane. Ik zit hier in een mooi appartementje samen met een Franse studente, Justine. Aangezien ze hier al vier maanden zit, vormt ze de perfecte gids!
Vandaag (zaterdag) ben ik op verkenning gegaan in de stad. Zonnebril op en crème in de aanslag, want het is hier 30 graden! Wooohooow! I'm walking in the sun and everything is great! Het centrum van Brisbane is zeer tof, het is niet al té groot, waardoor het makkelijk te voet te verkennen valt. Zo ben ik naar 'the botanic gardens' geweest, naar 'the queen street mall', hetwelk net als een shoppingcenter is, maar dan in open lucht, en ben ik reeds even gaan piepen naar het kunstmatig strand dat aangemaakt is bij de Brisbane River.
Mijn eerste indrukken zijn uiterst positief, lekker zonnetje, sympathieke mensen en ze verkopen hier nutella en special K kellogs! Wat moet een mens nog meer!??
Ziezo, er is een Franse vriendin van Justine op bezoek (voor drie weken) en het is zaterdagavond ... de perfecte condities om een 'stapke te gaan zetten'!
Byebye!

8 comments:

Celine said...

Piep,

Moehaha, bij deze lanceer ik mezelf als een der eerste bezoekers van jouw blog (wat doet ne werklozen criminoloog nog meer dan hele dagen op internet zitten nietwaar)
Waar is den tijd dat ik nog bijna dagelijks zo een blogje moest schrijven.
Voor mij is het al een tijdje voorbij, maar voor jou ligt alles nog open. Geniet er met volle teugen van.
Ik zet dit blogje alvast in mijn favorieten, kan ik regelmatig een kijkje komen nemen.

Blijkbaar is het vandaag jouw verjaardag: bij deze een dikke proficiat en party er maar eens op los!

Veel regenachtige groeten

ps: als ge taalstage bij EF doet, zoekt dan Marjolijn Talens eens en doe ze de groeten van mij. (das een nederlandse)

Anonymous said...

Hallo,
ik hoor en lees nu ook dat je het goed stelt. Een dagje te laat (bij jou nu wel 2) maar toch een gelukkige verjaardag van Steven, Bollie en mij. Vele groetjes, Lize.

Anonymous said...

Evi, is je Skype kapot ?...we kunnen je niet meer bellen. We hebben Toon gecontacteerd via Skype en gehoord dat er problemen zijn met de computer.... Papa

Anonymous said...

Eeps Chwester !

Ik hoor dat alles daar goed gaat.
Had natuurlijk niets anders verwacht ;)
Ik verwacht wel veel verhaaltjes en foto's

=> www.holderbeke.be/evi

Anonymous said...

Hoi Vieke,
je foto's gezien : wawwwwww !
Nu nog meer zeer dat ik het niet zelf kan zien en ruiken (-:
Voor computeranalfabeten zou het handiger zijn mocht je in je blog een link maken naar je foto's. Kan jij dat of moeten we Arne daarvoor aanspreken ?
Neem maar een flinke duik in alles wat er te "leren" valt ginderonder Ciao - mama

Anonymous said...

ola Evi

Ziet er dr idd zr goed uit, too hot voor de chocolat maar vré goed om er zelf als ne chocolat uit te zien! Let the sunshine in.

Groeten

Sjakie

Anonymous said...

Dag Evi, flink metekind van mij,

'k Was heel opgelucht toen ik hoorde van je mama dat je gezond en wel op je bestemming geraakt bent. 'k Ben er gedurende heel je reis mee bezig geweest. Het doet deugd te lezen dat het daar allemaal dik in orde is: goed weer, mooie omgeving, interessante mensen ... Geniet ervan met volle teugen.
Groetjes en lieve zoen van je meter Anne-Mie en ook van Guido.

evi said...

Hallo iedereen! Bedankt voor de vele comments! Even mijn excuses aanbieden dat er enkel maar comments zijn die er bijkomen in plaats van uitvoerige beschrijvinen van mijn avonturen, maar het is hier ook zodanig leuk dat ik tegen da k thuiskom te moe ben om nog foto's op te laden en hele epistels te schrijven. Ik stel het hier nog altijd heel heel goed, en ben van plan om eerstdaags een weekoverzicht uiteen te zetten van mijn eerste week hier. Ook zal ik er mijn werk van maken om enkele foto's op de blog te zetten. Voor degenen die liever nu al es een kijkje willen nemen hoe het er hier uitziet : zie www.holderbeke.be/evi Daar staan reeds een hoop foto's geposted. Bedankt voor de interesse en tot één dezer! Vele zonnige groetjes !!
Surfing Evi