Thursday, March 8, 2007

School

Naast het genieten van de mooie stad, en de prachtige natuur moet er ook wat gewerkt worden. De Engelse lessen vallen heel goed mee. De eerste dag (op mijn verjaardag!!) hadden we een examen, om ons niveau te kunnen bepalen. Daaruit bleek dat ik van direct naar het hoogste niveau mocht.
Ik belandde in een heel leuk klasje van zeven personen: Marie (Frankrijk), Lena (Zweden), Gabriela (Brasil), Adrian (Mexico), Carlos (Mexico) en Fabio (Colombia). We hadden allemaal ongeveer hetzelfde niveau wat het heel leerrijk maakte in de klas. Ik had wel enkele bemerkingen, zoals een te zwakke focus op grammar en misschien net iets te veel op vocabular, maar dat komt doordat we meer ingaan op verfijning van ons engels in plaats van de basics. Op aanvraag kregen we dan ook meer focus op grammar.
De tweede week echter , werden we gemixed met de andere klas van niveau 6, een klas vol Koreanen. Dat boezemde me wat angst in...
Een zijsprongetje naar het onderwerp Koreanen dringt zich hier op... Eerst en vooral wil ik verduidelijken dat ik hiermee op geen enkele manier racistisch wil doen, alhoewel het waarschijnlijk wel zo overkomt... Maar eender welke Europeaan die hier in de school binnenwandelt zou een gelijkaardige bemerking maken. De eerste dag zaten we samen met alle nieuwelingen van die week, en daar had ik reeds moeite om een niet-aziatisch gezicht te vinden zonder in de spiegel te kijken. We waren misschien met 4 niet-aziaten. Op zich geen enkel probleem, totdat de les gedaan is en ze beginnen samen te troepen... Ik kan het niet zo duidelijk verwoorden, maar ik probeer het ooit nog es vast te leggen op film! No offence, maar ze lijken steeds een beetje afwezig en lachen echt met de domste dingen, eigenlijk is het meer een soort constant gegiechel, waarbij de kleine koreaantjes hun tengere handje voor hun mondje houden en en met hun andere aanstekelijke armpje hun vriendinnetje aanstoten die dan ook begint te giechelen. Sorry Michiko'tje, maar aan de andere kant is er wel een zeer groot verschil tussen de Koreanen en alle andere aziaten die ik hier al ontmoet heb... Dus de Japs zijn wel ok ; )
Dus in week 2 belandde onze groep met een bang hart in een groep Koreanen. Dit deed me direct mijn beeld dat ik over hen had bijstellen ... In onze klas zitten vooral oudere Koreanen, tussen de 21 en 35, dewelke de giechelfase blijkbaar al ontgroeid zijn (god zij dank, want ik zou zot gekomen zijn van al dat ellebooggestoot en gegniffel). Dus de mix met de andere klas viel heel goed mee. We zijn alweer met een toffe bende, met veel verschillende nationaliteiten en culturen, wat dit alles zeer interessant maakt.
De nieuwe leerkracht heeft zeer uitgebreid nagegaan wat onze verlangens zijn van deze lessen en waar de nodige focus moet gelegd worden ... uiterst positief dus ...

Ik heb 5 dagen in de week les, telkens van 8u20 tot 14u30. Eerst een uurtje les, dan pauze, weer n uurtje en weer pauze. Daarna hebben we n uurtje dat we mogen kiezen wat we doen, DVD kijken met Engelse ondertiteling (uiterst leerrijk!! hehe), op de pc's engels oefenen of dingen op het internet doen (moet eigenlijk in het engels, maar tijdens dit uurtje werk ik vooral aan mijn blog, in het nederlands), meedoen aan een discussiegroep, krant of magazines lezen of werken met luistercassettes. Daarna hebben we middagpauze, die gevolgd wordt door een laatste twee uurtjes les, met een pauze tussenin.

Ik zie dat de middagpauze intussen allang aangebroken is , dus ik ga vlug iets eten!

Tot de volgenden!! Vele vele groetjes

7 comments:

Anonymous said...

Evi, we genieten van uw verslagjes en vooral van de foto's...doe zo voort zou ik zeggen. Wel beetje opletten voor schrijffoutjes (misschien eens extra overlezen vooraleer je verstuurt)... als ik dit even mag zeggen. Heb jij al contact gehad met Ludo in Amerika ? Ik heb net zijn weblog bekeken en zoals steeds stelt hij het opperbest. Zijn verblijf is al halverwege.
Dada xxx

Anonymous said...

Hey Evi,

leuk te mogen lezen dat alles daar vlotjes loopt. 'k Merk ook dat er genoeg tijd rest voor je blog, de lokale cultuur, ontspanning en gewoon genieten. Zo hoort het te zijn!

Hier in Hulste gaat alles z'n gewone gangetje. De werken in huis gaan verder, zowel Lize als ikzelf weten wat gedaan tijdens de werkweek en de eerste voorbereidingen voor "bollie"s" kamer zijn aangevangen.

Enjoy it en hopelijk tot gauw,

Steven & Co

evi said...

Piep!
Even ter info en om te reply'en op wat papa zegt, de schrijffoutjes zijn er vooral omdat ik meestal aan mijn blog werk op school, tijdens ons keuze-uurtje, het zijn hier qwerty-klavieren en het moet vaak snel gaan omdat er maar een uurtje is ... Vandaar dat er vaak wat foutjes insluipen...

Dank u Steven, Lize en Bollie voor het op de voet volgen van mijn blog! Veel succes en fun met de voorbereidingen voor bollie s kamer!
Byebye , dikke kus!

Unknown said...

Hey Cousin!
Looks like you are having a wonderful time, I am jealous! Make the most of it! I am writing in English so that you do have some English practice during your free hour! I am going to Belgium next month, too bad that you won't be there, but we will be thinking of you in the sun!
Much love!

evi said...

Hi there cousin!
Thanx for the reply!
Yeah, it really is great over here ... instead of going to Belgium, you'ld better come over to Australia. The two Holderbeke ladies over here would be wicked!
Too bad we won't meet, but in the summer we 'll be coming to St Gingolph as usual and then you'll see my new boyfriend Toon! He's great!
Byebye "each'ke", wishing you all the best! Grosses bises! Mmmwah!

Anonymous said...

Hey Schatje !

de blog begint er leuk uit te zien.
trek je maar niets aan van de schrijffoutjes ;-)
zolang we elkaar maar begrijpen.
Geniet ervan , deze momenten zijn uniek
wish I was there
Toon
xxx

evi said...

Joepie jeij, mijn skeetje in de comments! ;) Jah, ventie, as I said, things would be just perfect with you around! Echt waar! Maar we komen hier nog es samen ee, ben kik op verkenning voor een droomreisje voor ons twee! Toch n lief vriendinnetje da je gij ebt ee!? heheee
Byebye, groetjes aan de plantjes in Heule les bain! Mmmwwwaaaah!