Monday, March 5, 2007

Vervolg week 1 - queen street mall en mijn appartement

Brisbane is ook een waar shopping paradise! Er is een hoofdwinkelstraat, queen street mall genaamd, dat als het ware een groot openlucht shoppingcenter is. Aan alle kanten zijn er winkeltjes, ondergronds zijn er nog extra shoppingcentra, en er zijn ongetwijfeld nog vele hoekjes dat ik nog niet ontdekt heb! In het midden van de (verkeersvrije) winkelstraat zijn er verschillende openlucht cafeetjes en restaurants. Ook zag ik daar reeds mijn eerste kangoeroe!



















Het appartement waarin ik verblijf is dik in orde. Ik verblijf in Spring Hill Manor, en deel momenteel een ruim appartement met Justine uit Frankrijk. We hebben elk onze kamer, een ruime living met keuken, badkamer, toilet en een ruime terras. Hoogstwaarschijnlijk zal ik nog moeten verhuizen naar een appartement waar ik een slaapkamer deel met iemand (aangezien ik voor de goedkoopste optie heb gekozen) maar het blijft hierrond verdacht stil, waar ik natuurlijk niet rouwig om ben! Spring Hill Manor bestaat in het totaal uit een 90 appartementen, het is er zeer verzorgd, elk appartement is zeer goed uitgerust (TV, DVD, vaatwas, wasmachine en droogkast, mixer, broodrooster, frietketel,... noem maar op!). En alsof het niet ;eer stuk kan hebben we zelf een zwembad waar ik mijn lengtjes kan trekken, met daarbij een BBQ ruimte om het even gezellig te maken met de maten.

Ook de ligging is perfect, op 7 minuutjes te voet van de school en op 20 minuten van queen street mall. Jaja, de turbokitjes doen hier goed hun werk! ;)

5 comments:

Anonymous said...

Inderdaad...het ziet er daar zeer luxueus uit...bij deze ben je een luxepaardje. Geniet er maar van !
Papa. xxx

Anonymous said...

Vietje,
Ik kom bbq'en baantjes trekken. Ik breng wel "vinegar" mee zodat je rode tas niet meer afgeeft op je kleren. Btw, steek ze alleen in de wasmachine, en laat ze maar een eindje sudderen (inweken)30° of 40° - zie etiketje .Voor alle duidelijkheid : voorwassen en laten weken met azijn, daarna als dat kan, het programma doorschakelen naar spoelen en zwieren. Er bestaan ook kleine zakjes om "fade-out" op je andere kleren toe te passen, je voegt het gewoon bij je waspoeder en meestal zijn de kleurvlekken dan weg. Succes ! Mama

evi said...

Alrighdy! Merciiii!

Anonymous said...

dag Evi,

eindelijk is het gelukt!; ik zat te wachten op jouw weblog-adres via een Spoelberg-signaalke maar dit spoelde maar niet aan (btw, nu zie ik hiernaast dat ma Tallie het ook al over 'spoelen' had maar daar ken ik minder van, wel meer van zwieren; ja, 'k heb juist mijne was gedaan: 4 hemmekes en 1 pyjama (de mijne), en alles mooi in de kleuren gebleven...dankzij Ecover en Delhaize wasverzachter van 'muguetjes'); gelukkig is het binnenkort paasfeest en slaan de Holderbeekskes (en eventueel, zeker niet te vergeten, de 'aangeschetenen', inside joke voor later!) dan aan het mailen, zoals gewoonlijk onder aanvoering van pa Pat; en zo kwam ik aan jouw weblog!

wel, wel, verdorie wat een glorie; ik heb gedurende een halfuur de foto's zitten ('liggen' had ook gekund met mijne wireless portable, haha) bewonderen en wat verhaaltjes gelezen en niet meer aan mijn buroke geraakt (tis wel zaterdag maar deadlines zijn dodelijk voor mijn weekends...);

gewoon heerlijk om zien!; ik ben wel gerustgesteld dat er naast de vele foto's over strandfuiven incluis BBQ's, bierfestijnen, paal-en groepsdansen met hete Aussies en ander 'schoon wild', toch ook plaatsgemaakt is voor het zachte vertier zoals het chillen met kangoos en koala's (eentje meebrengen hé!); en toch ook wel een fotoke waarin sprake was van een studievriendin zodat we echt overtuigd zijn van het educatieve aspect van de trip...; zo behoud je het evenwicht!

nu ik zie dat ze daar zelfs Chimay -en dan nog den 'blauwe'- hebben (één van mijn vele lievelingen van hogere gisting), twijfel ik ni meer en zet ik 'downunder' op mijn shortlist, pakweg voor 2010...; het zou natuurlijk sappig meegenomen zijn als je daar gaat wonen (uiteraard met Tommeke), dat geeft dan wat meer mogelijkheden voor surflessen of iets anders...

allez, ik ga nu toch nog wa 'lezen en schrijven', tis hier toch bijna middag en kan ik m'n potje klaarmaken (zeg maar 'opwarmen', meestal ook iets van Delhaize maar zonder muguetjes...)

liefs en tot later!
nonkel Cis

PS proficiat met het Engels, zal ik niet moeten nalezen en corrigeren ;-)

evi said...

Dag lieve nonkel!
Hartelijken dank voor den langen comment! Allee, ben blij te horen dat je ook je plan trekt met de waste! ;)
Yep, er zijn inderdaad geen superlatieven genoeg om deze ervaring hier te beschrijven, dus ik zou Australia ( chimay of gene chimay)sowieso op het lijstje 'must see it at least once in a lifetime' zetten!
Voor de foto's met co-criminologen moeten we obligatoir nog een beetje geduld uitoefenen ... Ik zou niks liever hebben dan dat ik mijn stage al kon beginnen, want door me weer in te werken in de criminologie-materie heb ik na al het fabriek- en kuisgewerk voor mijn vertrek echt wel weer de kriebel te pakken gekregen ... Het is echt mijn ding! Dus duimen voor me op woensdag, om 11u heb ik een afspraak met de Head of School van the criminology department of Bond University. Deze universiteit ligt hier aan de Gold Coast, vlakbij een strand dat Miami noemt ... I 'm so thrilled to get there! Het is nog geen Sydney, maar ik zou toch aan de kust zitten, wat me ten zeerste zou plezieren!
Bon, er staat ier n knappe australische vriendin naast me, dus kga stoppen met het asociaal keyboardgetikkel en haar vervoegen met n drankje!
Byebye lieve nonkel en andere sympathisanten!

ps : dank u papa voor de melding van dit berichtje van nonkel cis, ik ging het inderdaad niet opgemerkt hebben! byeeeeee