Friday, May 4, 2007

Week 5 ... nog steeds in Brisbane... Maar lots of fun!


Ik vond het best leuk om in Brisbane te zijn en eens niet elke dag naar school te moeten. Aangezien ik dan toch nog in Brisbane was, heb ik nog meer buurten bezocht waar ik nog niet geweest was.
Bovendien had het agentschap een afspraak voor me geregeld met Griffith University(School of Criminology and Criminal Justice) , waar ik mogelijks stage ging lopen, indien niets beters gevonden werd. Ik voelde me hier ietwat ongemakkelijk bij, omdat ik zelf al een afspraak geregeld had met een andere universiteit dichterbij de kust, waar ik veel liever naartoe zou gaan. Ik vond het dan niet zo fair van mezelf om de kostbare tijd van de mensen in Griffith University te verspillen, maar ik heb gewoon open kaart met hen gespeeld en ze brachten veel begrip op voor mijn situatie en gaven me zelfs gelijk dat ik inderdaad wat meer van Australie moet gezien hebben dan enkel Brisbane! De stage die ze me daar aanboden leek wel interessant, dus het voelde wel goed om alvast één goed alternatief te hebben moest het echt niet lukken om in Sydney of dichter bij de kust te raken.

Door een wandeling langs een stuk van de Brisbane River dat ik nog niet gezien had, kon ik eensklaps mijn zoektocht naar gezellige terrasjes staken! Het ene terrasje na het andere, met zicht op de rivier en aanlegplaats voor vele boten. Very nice! Ik ben daar dan ook een gaan drinken met Nicolas uit Colombia. Hij heeft ook basket gespeeld, dus na ons drankje zetten we verder naar het basketveldje om een balletje te schieten. We speelden twee tegen twee tegen Koreanen en konden jammergenoeg niet opbotsen tegen hun Jacky Chan stijltje!
Verder ben ik nogmaals naar de Roma Street Parklands geweest, die me reeds in week 1 wisten te betoveren. Het betoverend karakter was moeilijk op beeld vast te leggen, maar volgende foto’s geven toch al een idee...


Een van de vele hoogtepunten van deze week was de ACE-schoolparty. Het was heel leuk om nog een danspasje te wagen met al mijn klas- en schoolmaatjes... Het was lang geleden dat ik ergens binnenwandelde om een stapke te zetten en ik meer dan zes mensen kende... ; ) Partyyy! Bovendien kon ik gelijk mijn nieuwste kledingaanwinst aantrekken. Ik heb me laten opgaan in de Australische kleedjes-modetrend... Kleedjes zonder bandjes zijn hier echt in!
In de partypics zie je Han, de Koreaan, nen Belg van wie k de naam nie meer herinner, Adrian, the Mexican, Antoine met zijn vlam van de avond, ikke (mind the dress!), Benjamin (een van de franse copains) met knappe Aussie Leah, die trouwens op school werkt, de twee franse copains die elkaar toch zo graag zien en Gabriela van Brasil.

Iedere donderdagavond was er Jazz on the Gras, in Southbank, met performances van de muziekstudenten van Griffith University. Leuk om ook dit eens mee te pikken!
Op vrijdagavond viel er alweer een heel leuk sortietje uit de bus. We gingen uit met Assie Leah, Antoine en Benjamin. Het werd een avondje vol fun, love and happiness! Leah was het eerste Australische meisje dat ik ontmoette dat ik echt leuk vond, al de andere waren meestal van die tuttebellen met de nageltjes mooi gelakt en al... Antoine had dit al langer in het snotje en ging dan ook prat voor Leah! Alhoewel hij lijk heel de avond nogal in zijn kussen was... Jongen, meisje, n importe!!


Op zaterdagavond, ai ai ai, alweer n feestje! We hebben eerst wat ingepilst op ons appartement (let ook op de nieuwe schone in de foto’s, Stephanie van Zwitserland) en vertrokken daarna naar ‘The Family’ de grootste club van Brisbane. Heel fancy, tot de toiletten toe... Maar aangezien het feesten van de vorige dagen wat in de beentjes zat hebben we er toch geen te late avond van gemaakt.
Op zondagmorgen zijn Leah en ik naar een gezellig marktje geweest aan Riverside, wat alweer enkele leuke kiekjes opleverde.
’s Avonds was de stemming ietwat in mineur, want de franse copains vertrokken naar Cairns, om de andere helft van de franse bende daar te vervoegen. Meh bon, we hebben heel leuke tijden gehad samen en hopelijk zien we elkaar nog es terug... Ik liep toen al met de gedachten om misschien mijn laatste week van mijn Australiereis daar door te brengen, en het zal ook zo zijn, aangezien ik deze week (Week 10) mijn ticket geboekt heb! Les copains, j”arrive! Het wordt een leuk weerzien met Marie, Valentin, Antoine en Benjamin...

2 comments:

Anonymous said...

Man, man, man...wat een feestjes daar...al dat schoon volk rond mijn sexy dochter...hopelijk komen daar geen 'brokken' van, nietwaar Toon...

Anonymous said...

mja wat moet ik daar nog aan toe voegen .... machteloos , gewoonweg machteloos aiaiai
toon